mandag den 6. juli 2015

Besøg i USA, Maiken #1

Maiken kom i tirsdags, juhu
Hun skal være her resten af tiden. Vi har 17 dage tilbage i Washington og så går turen til Los Angeles. Det var været en ret travl tid!

Vi har været på Whidbey Island, hvor vi tog færgen derhen, så det var sjovt.

Vi trådte på døde krabber og gravede i sandet, der var en million grader varmt.
Dagen før var vi i State Park, det var også lækkert vejr.

Vi besøgte også eksotiske Safeway og kiggede på kager.

Se lige hvor mange fine, der bare er klar til at købes.

Vi var på Cheesecake Factory med Tina, vi var ikke rigtig sultne, så vi bestilte bare noget kage. måms.

Det var chokolade cheesecake og s'mores cheesecake. De var virkelige gode!
Vi købte også Strawberry daiquri.. eller hvordan det staves og jordbær lemonade.

Det blev d. 4 juli, så der skulle hygges.
Maiken og jeg tog til Family Pancake House og spiste bananchokopandekager

Bagefter tog vi til Tina, som havde 2 andre au pairs på besøg, Jisun og Marion. Vi tog til Bellevue Downtown Park og spiste og så fyrværkeri og hørte musik. Det var super hyggeligt.

Maiken fik sin autentiske amerikanske lemonade, gratis yoghurt og billede med Mouse-family, så det var en succes.

I dag tog vi på tur til Seattle. Er helt død i mine fødder nu.
Vi kørte til Space Needle først, og betalte $18 for 10 timers parkering. halleluja. Det var den første turistfælde vi faldt i. herligt.

Vi gik over til Ride the ducks først og bestilte billet. Vi var der kl. 1.30 og de havde plads til os kl 16! Så i mellemtiden gik vi over til Space Needle, EMP museum og Seattle Fountain.
Vi tog dog ikke op i Space Needle, vi gik bare rundt og kiggede på det. Vi gik heller ikke ind i EMP museet, vi lånte deres rene toilet og kiggede i giftshoppen. haha.
Vi købte en hotdog med stegte grøntsager i og smøreost, måms det var godt.

Maiken tog også en masse billeder med hendes fine action kamera, måske skulle jeg lægge dem ind. hm.

Vi fik gået rundt og kigget, så blev det endelig vores tur til Ride the Ducks.

Man kører i sådan her. Den kan både sejle og køre!
Chaufføren har en fest, mærkelige hatte og sjove sange. Han talte dog også helt vildt og meget hurtigt! Billetten kostede $29 stykket!

Efter 90 minutter var festen ovre og vi havde stadig 6 timer tilbage på vores dyre parkeringsbillet, så vi tog monorail til Westlake center, hvor Pike Place Market ligger tæt på.

Når familien er på tur til Seattle, tager vi altid forbi Beecher's, som er hvor de laver deres egen ost og sælger mega lækker Mac n' Cheese!
Det er lidt en tradition næsten, normalt vil vi også købe nogle små donuts fra markedet, men det havde lukket.

Vi spiste det i den lille park mens vi kiggede over vandet. ih hvor fint.

Bagefter stod vi i en uendelig lang kø til den første Starbucks eveerrrr og Maiken havde åbenbart fødselsdag, så hun fik en gratis drik på Starbucks. Jeg havde også en gratis drink, så vi ville bestille noget skørt. Vi havde kigget på en hjemmeside, med "hemmelige" opskrifter. Jeg bestilte:

Et eller andet vildt. Det var ret godt, der var bare lidt for meget hasselnødsirup i. haha.

Maiken bestilte også en kæmpe drink og baristaen ønskede Maiken et stort tillykke med hendes fødselsdag. haha.

Vi tog monorailen til bilen og kørte hjem.
Vi fik en 4th oh July dessert da vi kom hjem, Kristin havde lavet. Den var super fin!

Maiken ville se en film, så når jeg endelig finder en, så falder hun i søvn. esh. nå. godnat herfra!